Den snälle å goe Bulten har behagat tillägna en postning åt min postning om hans försvar av historierevisionister. Nu verkar han inte bara förneka att Faurisson - och i förlängningen Hjertén - nödvändigtvis skulle vara särskilt antisemitisk, utan också att Faurisson överhuvudtaget nödvändigtvis skulle vara förintelseförnekare. För nu heter det såhär:
"Läs själv om fejden och hur Faurisson formulerade sin 'förintelseförnekan'.
Faurisson kritiserar alla detaljer i den bilden. Han vägrar att tro på en order från Hitler att döda alla judar. Han underkänner tolkningen av chifferorden Sonderaktion, Gesamtlösung osv. Faurisson underkänner ett av de grundläggande antagandena: tron att om ett tåg gått från Saloniki med 800 personer och sedan 200 återfinns inskrivna i Auschwitz, de övriga 600 måste ha blivit gasade till döds. Han argumenterar med tyfusepidemier etc. Framförallt, monotont och envist letar han efter spår efter gaskamrarna och vittnen som kan beskriva dem."
Nu sätter han alltså ordet förintelseförnekare inom citationstecken, Bulten.
Det är ju fantastiskt att Faurisson letar så envetet utan att hitta några vittnen. När det finns/funnits så många av dem. När alla forskare, utom de antisemitiskt anstrukna revisionisterna, hittat dem. De som vittnat i de olika rättegångar som hållts sedan 1945. Såväl lägerpersonal av olika nationaliteter som före detta fångar i förintelselägren. Och så alla de andra. De som berättat för journalister, historiker, dokumentärfilmare och andra.
Alltså, det här förtjänar egentligen inte att ens bemötas. Men jag kan ju ändå här ge en länk till webbsajten 66 Questions and Answers About the Holocaust. Bulten och hans vänner skulle kanske må bra av att läsa den.
Bulten skriver, apropå en kommentar jag skrev till honom där jag menade att den som förnekar förintelsen stämplar judenheten som en samling lögnare, att "Varken dagens eller gårdagens 'hela judenhet' är/var definitivt inte ögonvittnen i dessa frågor. Varför det alltså är möjligt att ifrågasätta så som Faurisson gör utan att detta implicerar någon judisk världskonspiration." Men naturligtvis var det inte så jag menade - att alla judar skulle ha varit ögonvittnen till förintelsen. Vad jag menade var att det naturligtvis framför allt är inom judenheten som konkret kännedom om Tredje rikets utrotningspolitik i alla dess steg finns, och där arvet efter förintelsen väger som tyngst. Det är knappast möjligt att ifrågasätta förintelsen utan att förutsätta någon slags konspiration - för det är väldigt mycket material som måste vara fejkat för att det hela ska gå ihop, inte minst litteratur författad av judar. Det är möjligt att det rent teoretiskt kan vara så att någon förintelseförnekare drivs av annat än antisemitiska motiv - kanske motiv som handlar om ett extremt behov av förnekelse av vad människan kan vara kapabel till e dyl - men i praktiken är det helt enkelt inte så att det finns icke-antisemitiska förintelseförnekare. Och i praktiken är det den judiska konspirationen som är det bakomliggande förställningskomplexet - vilket jag menar framgår tydligt av den text Bulten så oskyldigt återger under dess originaltitel "Fallet Faurisson - ett rättsövergrepp" - och av den efterföljande diskussionen i kommentarsfältet. Fast idag använder man förstås inte uttrycket "judisk konspiration". Idag är det oftast Israel och "sionismen" som är Zions vise i det antisemitiskt anstrukna medvetandet.