söndag, september 13, 2009

Några snabba söndagstips

- Jonathan Leman bevakar Donald Boströms fortsatta försvar av sin organstöldsartikel, och tar också upp hur Boström ljugit i Al Jazeera. (Själv undrar jag f ö över Boströms upprepade - i Svt Debatt och i Godmorgon Sverige - påståenden om hur annorlunda "resten av världen" reagerat på artikeln jämfört med Sverige. Jag har kollat runt på bl a CNN:s och BBC:s hemsidor och inte hittat något som ligger i linje med vad Boström hävdar. Om någon läsare sett något annat så kommentera gärna.)

- Jonathan rapporterar också om hur vi riskerar få ett "antisionistiskt" parti i Sverige, likt det som finns i Frankrike.

- Läs också Louise Perssons text om "kvinnojournalistik" på Second Opinion.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jaha, nu halkade jag av spåret igen när jag klickade på "kvinnojournalistik" som jag läste så klart. Men så fångades höger öga av "se kvinnorna i extremhögern"
A propå kvinnor... (inte tjejer!:-)
Att nazismen överhuvudtaget existerar idag är illa nog men att den också drar till sig det "svaga könet" var utanför min lilla horisont. Tack vare dina tips så vidgar jag den mer och mer:-)
EL

Charlotte W sa...

Vilken fin komplimang - tack! :-)