tisdag, april 29, 2008

Hatkommentarer


Vad ska man göra med dem? Ja, när de inte uttrycker hat bara mot mig utan uttrycker hat mot olika folkgrupper eller mot folk med en viss sexuell orientering etc så måste jag väl ta bort dem. Det dumma är då att det hat som finns mot vissa folkgrupper etc därmed inte längre syns på samma sätt, och då blir det lättare att förneka att det finns och därför blir det ännu svårare att bekämpa.
En person som kallar sig Dexter har upprepade gånger lämnat hatkommentarer här, kommentarer som riktat sig mot romer och nu också mot judar. Jag ämnar nu ta bort dem. Men först ska jag återge den senaste, så att den finns kvar som ytterligare en demonstration av hur antisemitism ser ut. Kommentaren gavs passande nog till postningen "Antisemitiska uttryck". Såhär lyder den: "Säga vad man vill men juden ska alltid ha sitt skålpund till syvende och sist. Utsvulten men i första hand girig!"
Shylocksyndromet alltså. Kom inte och säg att inte också stora konstnärer kan agera giftspridare.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Well, kommentaren var inte ett uttryck för hat mot judar (jag hatar nämligen varken judar eller romer som grupp oavsett vad du tycks tro), utan snarare ett försök till travesti på det aktuella blogginlägg där du kollektiviserar skulden hos de polska bönderna för judeförförjelser.
Så är det med det, och jag är ledsen om jag tände din synbart korta stubin.

Charlotte W sa...

Ännu ett exempel på det förnekade hatet...förnekelsen hör ju liksom till numer.

Anonym sa...

Ok, ska informera min judiska vänner om att jag lider av förnekelse, tack för insikten Charlotte!

Charlotte W sa...

Varsågod, det var så lite så!