tisdag, april 27, 2010

Ickedebatt

"Eventuella motargument drunknar i en hetsig ickedebatt", skriver Sakine Madon i sin replik till Sörenson, Persson och Cornell på Expressens kultursida. Det är rätt fantastiskt. Handlar det om ohederlighet eller oförmåga eller en kombination? Cornells artikel är i princip bara, just, argumentation för inkomstgarantin. Sörensons blogginlägg plockar isär Madons bild av teatervärlden och kultursfären - men för Madon är endast två meningar i Sörensons text intressanta - några ord hon menar visar att Sörenson "inte läst henne ordentligt". Persson tar förvisso snarare upp Madons tonläge och -fall - men varför skulle han inte kunna göra det, när nu "högt tonläge" är något Madon själv uppenbarligen anser vara relevant att kritisera.
Tja. Det var ju likadant när Madon dök upp här, i kommentarsfältet. Jag hade där försett henne och andra med flera länkar till rätt intensiv argumentation angående kulturstöd i allmänhet; bland annat just inkomstgarantin. Madons reaktion? "Argumentera gärna för er sak". Jag vet inte varför hon säger "ni" till mig men vad gäller artighet så föredrar jag den i form av att min motpart tar in åtminstone lite av mina ord. Jag skulle gissa att det är likadant med Sörenson, Cornell och Persson.

Ps. Sörenson svarar.

Inga kommentarer: