fredag, juni 19, 2009

"...i sionistiska medier...."

Ayatolla Khamenei har i morse hållit ett tv-sänt tal till det iranska folket. DN ("sionistmedia", alltså) beskriver talet som "en apell där han drog upp en klar linje mellan det iranska folket och de fiender utanför Iran som han menade ville förstöra landet genom rykten och anklagelser." Khamenei ska ha förklarat att:

- Det handlar inte om en valkampanj som den beskrivits i sionistiska medier, i USA eller Storbritannien, där en kamp skulle ha pågått mellan krafter utanför och innanför etablissemanget, nej det var en valkamp mellan kandidater inom etablissemanget.

Tänk, det låter ju nästan som Jinge. Eller som signaturerna Baqir och Nils på sajten MuslimNytt. En paranoid och indirekt - genom de föreställningar om "judemakt" som ligger i bakgrunden - rasistiskt färgad världsbild.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Må det det iranska prästväldet falla sönder! Varför tror de att det finns så många iranier utanför landet?

Charlotte W sa...

Kära anonym, jag önskar verkligen att du och andra anonyma ville åtminstone hitta på en nick när ni kommenterar...jag släpper egentligen helst inte igenom anonyma kommentarer, vilket jag också tydligt talar om...visa lite respekt?

Fredrik Stangel sa...

Men det låter ju också som Jinge m.fl. när de kritiserar hur t.ex. en svensk valrörelse går till.

Jinge sa...

”Tänk, det låter ju nästan som Jinge.”

Jag tycker att du verkar lite intellektuellt förkrympt Charlotte. Att du från att, enligt egen uppgift, varit vänstersympatisör kommit att omfatta högerextrema värderingar innebär att du gjort en lång resa. Att du sedan behöver använda plattityder och schabloner för att förklara för DIN omgivning att det är du som är normal och de andra onormala, ja det är inget annat än tragiskt.

”En paranoid och indirekt - genom de föreställningar om "judemakt" som ligger i bakgrunden - rasistiskt färgad världsbild.”

Jag vet inte vilka slags tillkortakommanden som fördärvat din kognitiva förmåga, och jag vill nog helst inte veta det heller. Men jag tycker synd om dig i alla fall, även utan den kunskapen.

Charlotte W sa...

Och exakt vad är det som skulle tyda på att jag skulle omfatta "högerextrema värderingar"? Är det något som är tragiskt så är det att du inte fattar att du med din s k "antisionism", och med din hatiska kommentatorskör, faktiskt själv har en hel del gemensamt med högerextrema.

Anonym sa...

Bra Charlotte,

Det är många som stöder dig i din resoluta dissning av Jinge, denna den svenska bloggosfärens lömskaste antisemit.

Kenny

Anonym sa...

Right on Charlotte!
EL

Charlotte W sa...

Tack för uppmuntran!